palvelut

Pyörämatkailun strategia ja master planit

Pyörämatkailun ydin on kohteen usp-tekijöitä hyödyntävä kestävästi suunniteltu reitistö ja tämän ympärille rakentuva palvelukokonaisuus.

Klue-Allegran kollektiivi toteuttaa reittisuunnittelua kansainvälisillä näkökulmilla suomalaiset olosuhteet tuntien.

Master plan työhön sisällytämme reitistösuunnitelmien ja näiden konseptoinnin lisäksi myös esimerksiki reitistön ja palveluiden investointi- & käyttökululaskelmat sekä business planit.

Pyörämatkailun strategia ja master planit

Pyörämatkailun ydin on kohteen usp-tekijöitä hyödyntävä kestävästi suunniteltu reitistö ja tämän ympärille rakentuva palvelukokonaisuus.

Klue-Allegran kollektiivi toteuttaa reittisuunnittelua kansainvälisillä näkökulmilla suomalaiset olosuhteet tuntien.

Master plan työhön sisällytämme reitistösuunnitelmien ja näiden konseptoinnin lisäksi myös esimerksiki reitistön ja palveluiden investointi- & käyttökululaskelmat sekä business planit.

Kohderyhmät ja asiakasprofiilit

Meillä on vahva kokemus pyöräilyn ja outdoormatkailun kohderyhmiin ja asiakasprofiilien muodostamiseen liittyvästä työstä sekä kotimaan että erityisesti kansainvälisten matkailijoiden motiiveihin sekä odotusarvoihin perustuen.

Näiden strategia linkittyy vahvasti reitti- ja palvelukehitykseen. Valinnat kohderyhmistä määrittelevät pitkälti liiketoiminnan suuntaa ja mahdollisuuksia.

Kohderyhmät ja asiakasprofiilit

Meillä on vahva kokemus pyöräilyn ja outdoormatkailun kohderyhmiin ja asiakasprofiilien muodostamiseen liittyvästä työstä sekä kotimaan että erityisesti kansainvälisten matkailijoiden motiiveihin sekä odotusarvoihin perustuen.

Näiden strategia linkittyy vahvasti reitti- ja palvelukehitykseen. Valinnat kohderyhmistä määrittelevät pitkälti liiketoiminnan suuntaa ja mahdollisuuksia.

Kansainvälistyminen & tuotteistaminen

Vaikka kotimaan pyörämatkailun kysyntä on ollut vahvassa kasvussa, todellinen potentiaali löytyy kansainvälisiltä markkinoilta.

Tiimimme tukee asiakkaitaan kansainvälistymisessä, strategian rakentamisessa ja suhde- ja jakelutieverkoston muodostamisessa sekä lopulta kysynnän luomisessa oikeanlaisen tuotteistamisen mahdollistamana.

Kansainvälistyminen & tuotteistaminen

Vaikka kotimaan pyörämatkailun kysyntä on ollut vahvassa kasvussa, todellinen potentiaali löytyy kansainvälisiltä markkinoilta.

Tiimimme tukee asiakkaitaan kansainvälistymisessä, strategian rakentamisessa ja suhde- ja jakelutieverkoston muodostamisessa sekä lopulta kysynnän luomisessa oikeanlaisen tuotteistamisen mahdollistamana.

Asiakaskokemus & palvelumuotoilut

Ajatusmaailmassamme pyöräilyn ajokokemukset ovat kehityksen kulmakiviä – nämä näyttäytyvät eri kohderyhmille eri tavalla ja myös pyöräilyn muodosta riippuen. Joka tapauksessa pyöräilevän asiakkaan tulee nauttia ajamisesta ja lopulta jakaa reissulla koetut odotukset ylittävät hetket ystävilleen.

Käytössämme on sekä kansainvälisesti että Suomessa toimivaksi todetut työkalut ja toimintamallit asiakaskokemuksen ja pyörämatkailun palvelumuotoilun kehittämiseen, jotka huomioivat myös esimerkiksi Pyörämatkailukeskuksen Welcome Cyclist -labelin sisällöt.

Tutkimustyö & data

Meillä on käytössä pyörämatkailun tuorein tutkimusdata Euroopasta ja verkosto, joka tunnistaa toimialan trendit ja kehityksen suunnat. Tiimin toteuttamat kansainväliset markkina- ja benchmarkingtutkimukset tuovat tärkeää tukea päätöksentekoon ja antavat ajatuksia kehitystyöhön.

Klue toteuttaa tutkimustyötä niin B2C kuin B2B -sektoreilla. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi kyselytutkimuksia, asiantuntijahaastatteluita, arviointeja tai kohteiden vertailua.

Asiakaskokemus & palvelumuotoilut

Ajatusmaailmassamme pyöräilyn ajokokemukset ovat kehityksen kulmakiviä – nämä näyttäytyvät eri kohderyhmille eri tavalla ja myös pyöräilyn muodosta riippuen. Joka tapauksessa pyöräilevän asiakkaan tulee nauttia ajamisesta ja lopulta jakaa reissulla koetut odotukset ylittävät hetket ystävilleen.

Käytössämme on sekä kansainvälisesti että Suomessa toimivaksi todetut työkalut ja toimintamallit asiakaskokemuksen ja pyörämatkailun palvelumuotoilun kehittämiseen, jotka huomioivat myös esimerkiksi Pyörämatkailukeskuksen Welcome Cyclist -labelin sisällöt.

Tutkimustyö & data

Meillä on käytössä pyörämatkailun tuorein tutkimusdata Euroopasta ja verkosto, joka tunnistaa toimialan trendit ja kehityksen suunnat. Tiimin toteuttamat kansainväliset markkina- ja benchmarkingtutkimukset tuovat tärkeää tukea päätöksentekoon ja antavat ajatuksia kehitystyöhön.

Klue toteuttaa tutkimustyötä niin B2C kuin B2B -sektoreilla. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi kyselytutkimuksia, asiantuntijahaastatteluita, arviointeja tai kohteiden vertailua.

Koulutus ja study trips

Yksi toimintamme ytimistä on koulutus. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi reittien rakentamiseen tai huoltoon liittyvää Trail Building School -koulutusta tai vaikkapa kohteiden matkailuorganisaatioiden sparraamista tuotteistamiseen tai asiakaskokemuksen kehittämiseen workshopien muodossa.

Klue-Allegra on järjestänyt useita study trip -matkoja suomalaisille toimijoille Keski-Eurooppaan ja Alpeille erityisesti Allegran referenssikohteisiin tutustuen ja oppia hakien. Näiden sisällöt rakennetaan toivottujen tavoitteiden mukaisesti esimeriksi destinaatioiden kehittämisen tai vaikkapa reittien suunnittelun näkökulmista.

Koulutus ja study trips

Yksi toimintamme ytimistä on koulutus. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi reittien rakentamiseen tai huoltoon liittyvää Trail Building School -koulutusta tai vaikkapa kohteiden matkailuorganisaatioiden sparraamista tuotteistamiseen tai asiakaskokemuksen kehittämiseen workshopien muodossa.

Klue-Allegra on järjestänyt useita study trip -matkoja suomalaisille toimijoille Keski-Eurooppaan ja Alpeille erityisesti Allegran referenssikohteisiin tutustuen ja oppia hakien. Näiden sisällöt rakennetaan toivottujen tavoitteiden mukaisesti esimeriksi destinaatioiden kehittämisen tai vaikkapa reittien suunnittelun näkökulmista.

Tapahtumat

Tiimin jäsenillä on vahva tapahtumatausta ja kokemusta löytyy niin Tour De Francen kuin alppihiihdon ja hiihdon maailmanmestaruustapahtumien järjestämisestä. Klue-Allegra tukee asiakkaitaan B2C ja B2B tapahtumien konseptoinnissa ja yhdistää oikeuksien omistajia ja brändejä kohteiden kanssa.

Tapahtumat

Tiimin jäsenillä on vahva tapahtumatausta ja kokemusta löytyy niin Tour De Francen kuin alppihiihdon ja hiihdon maailmanmestaruustapahtumien järjestämisestä. Klue-Allegra tukee asiakkaitaan B2C ja B2B tapahtumien konseptoinnissa ja yhdistää oikeuksien omistajia ja brändejä kohteiden kanssa.

Markkinointiviestintä

Tiedämme miten pyörä- ja outdoormatkailua markkinoidaan. Tehokkaasti, luovasti ja kestävästi. Tiimistä ja verkostosta löytyy kuvaajia, malleja, kirjoittajia sekä digimarkkinoinnin huippu-osaamista.

Markkinointiviestintä

Tiedämme miten pyörä- ja outdoormatkailua markkinoidaan. Tehokkaasti, luovasti ja kestävästi. Tiimistä ja verkostosta löytyy kuvaajia, malleja, kirjoittajia sekä digimarkkinoinnin huippu-osaamista.

Media & pr

Olemme toteuttaneet Suomessa useita kansainvälisiä media- ja FAM-matkoja, jossa erityisesti kansainväliset mediat, vaikuttajat, matkanjärjestäjät ja sidosryhmät ovat tutustuneet kohteisiin ja suomalaiseen elämänmenoon.

Media & pr

Olemme toteuttaneet Suomessa useita kansainvälisiä media- ja FAM-matkoja, jossa erityisesti kansainväliset mediat, vaikuttajat, matkanjärjestäjät ja sidosryhmät ovat tutustuneet kohteisiin ja suomalaiseen elämänmenoon.

Photo credits: Klue, Swiss With A Pulse / Alain Rumpf, SHKY, Allegra, Emmie Collinge and Sara Kangas-Korhonen.

Website by Aku Mattila Visuals.